Blogger Widgets

Monday, February 18, 2013

Petua

Buat sedikit "research" top 10 atau top 5 laptop yang paling anda suka.

Saya berikan contoh top 10...

1. Asus

2. Fujitsu

3. Apple

4. Dell

5. Toshiba

6. HP

7. Lenovo

8. NEC

9. Samsung

10. Sony

Kemudian, daripada top 10, cuba anda pilih 5 yang paling anda suka.

Saya senaraikan 5 contoh pilihan saya sendiri.

1. Asus

2. Dell

3. Samsung

4. NEC

5. Fujitsu

Daripada 5 pilihan, pecahkan kepada 3 pilihan paling disukai.

Saya berikan contoh pilihan 3 terbaik. ( pilihan saya sendiri )

1. Asus

2. Dell

3. Fujitsu

Akhir sekali, pilih salah satu yang terbaik daripada 3 pilihan.

Petua ini top 10, top 5 dan top 3 adalah berdasarkan 5 perkara :

1. Jenama

2. Prestasi ( jenis CPU, kelajuan CPU dan RAM, ciri-ciri moden contohnya USB 3.0, HDMi )

3. Rekabentuk ( berkotak / aerodinamik / nipis )

4. Warna / corak ( gelap / cerah / batik / wooden effect / country style )

5. Harga yang ditawarkan ( bergantung pada bujet )

1 comment: